Na ostatnią wycieczkę wakacyjną wyruszyliśmy 23 sierpnia. Tym razem postanowiliśmy zwiedzić Szreniawę, gdzie mieści sie Muzeum Narodowe Rolnictwa i Przemysłu Rolno-Spożywczego. W obszernych salach  obejrzeliśmy bardzo ciekawe ekspozycje poświęcone m.in.: dawnym zawodom, życiu na wsi, hodowli roślin i zwierząt. Przewodnicy opowiedzieli ciekawą historię tego miejsca i pokazali jak dawniej żyło i pracowało się na wsi. Podziwialiśmy sprzęt rolniczy, traktory i samoloty ale dzieciom najbardziej podobały się żywe zwierzęta: krowy, kozy, owce, króliki a dorosłym wielkie woły rasy simentalskiej. Wspięliśmy się też po 115 schodach wieży – mauzoleum Bierbaumów, z której rozpościerał się piękny widok  na Wielkopolski Park Narodowy  a w oddali widzieliśmy nawet Stadion Lecha w Poznaniu. Pożegnaliśmy Szreniawę  by kawałek dalej  rozpocząć zabawę w Deli Parku. Dmuchane zamki, miniatury zabytków z całego świata, kolejka, ogromny krokodyl, piaskownice, sala zabaw i wioska linowa, parasole i ławeczki, pod którymi można wypocząć lub zjeść loda oraz żywe zwierzęta czyli moc atrakcji dla każdego – małego i dużego. Spędzony tam czas był relaksem i odpoczynkiem  oraz świetną zabawą. Zmęczeni  i zadowoleni wyruszyliśmy w drogę powrotną  wstępując do McDonalda  w Kórniku na „małe co nieco”. Nasza wycieczka zawierała elementy nauki, poznaliśmy ciekawe miejsca, historię  ale też wypoczęliśmy  i spędziliśmy wspólnie miło czas. Organizatorami wycieczki było Miłosławskie Centrum Kultury, Świetlice w Czeszewie, Orzechowie i Pałczynie a dofinansowanie otrzymaliśmy od Gminnej Komisji Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.