10 sierpnia, w sobotę, bladym świtem wyruszyliśmy po raz kolejny na zwiedzanie Polski. Tym razem Miłosławskie Centrum Kultury, Świetlice Wiejskie w Czeszewie, Pałczynie i Orzechowie zaprosiły do zwiedzenia Kostrzyna nad Odrą, Witnicy i Świebodzina. W Muzeum Twierdzy Kostrzyn każdy uczestnik otrzymał specjalne słuchawki, dzięki którym świetnie słyszeliśmy ciekawe i barwne opowieści o Kostrzynie, który często nazywany jest „polskimi Pompejami” lub „polską Hiroszimą”, gdyż w czasie II wojny został prawie doszczętnie zniszczony. Gdyby nie ciekawie opowiedziana historia przez bardzo profesjonalnego i niezwykle sympatycznego Pana Przewodnika i zdjęcia to trudno by było wyobrazić sobie to piękne, przedwojenne Stare Miasto – uliczki, tramwaje, zamek, ratusz, rynek – bo współcześnie to ruiny, kamienie i trawa… Dzięki tym opowieściom mogliśmy dostrzec bardzo ciekawą i smutną  historię   jednego z najpiękniejszych miast Brandenburgii, gdyż do zakończenia wojny było to miasto należące do Niemiec. Po tej jakże ciekawej lekcji historii udaliśmy się do pobliskiej Witnicy, gdzie w browarze „Witnica” mogliśmy zobaczyć proces powstawania piwa a także degustować  różne jego smaki. Obok browaru mieści się Karczma „Piwosz” gdzie zjedliśmy pyszny obiad. Ostatnim punktem naszej wycieczki była figura Jezusa Chrystusa Króla Wszechświata  w Świebodzinie. Ta mierząca 33 metry rzeźba zrobiła ogromne wrażenie na wycieczkowiczach. Do domów wróciliśmy pełni wrażeń i bogatsi o nowe doświadczenia i wiedzę .